عزیزی با بیان اینکه نباید یک بام و دو هوای اروپایی ها را بپذیریم و باید بدون اغماض در برابر تروئیکا ایستادگی کنیم تصریح کرد: باید مبنای کار را منافع ملی قرار داد.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 20 December 2020

تابناک فارس به نقل از راه دانا:«ابراهیم عزیزی»،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مقامات فرانسوی و آلمانی درخصوص عدم تعهد جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجام و نیز اظهار نظر گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای مبنی بر اینکه باید برجام جدیدی شکل بگیرد گفت: اروپا سالیان طولانی است که سیاست مستقلانه ای ندارند و به تصمیمات آمریکا وابسته است.

وی با اشاره به اینکه اروپا در مسائل مختلف همواره نسبت به آمریکا نقش «آقا اجازه» را داشته است ادامه داد: انتظار از اروپا این بود که خودش به طور مستقل و با بهره گیری از فرصت هایی که برجام در اختیارش قرار داده بود تصمیم بگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه سیاست های اروپا همواره دوگانه و غیر استاندار است تصریح کرد: متاسفانه اروپا نشان داده در برخی مواقع مواضعی اتخاذ می کند که با منافع خودش هم در تضاد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ملت و مجلس حرف اول و آخر خود را در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها زده اند عنوان کرد: از آنجا که اروپایی ها در طول سالیان دراز هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبودند چه در برجام و چه قبل از برجام نقش پادوی آمریکا را بازی کردند اساسا دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید مسیر مقتدرانه و هوشمندانه را در پیش بگیرد.

عزیزی با بیان اینکه نباید یک بام و دو هوای اروپایی ها را بپذیریم و باید بدون اغماض در برابر تروئیکا ایستادگی کنیم تصریح کرد: باید مبنای کار را منافع ملی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه ارتباط با اروپا انجام تمام و کمال تعهدات برجامی است ادامه داد: اروپا نه تنها باید تمام تعهدات خود را در برجام عملیاتی کند بلکه باید خسارت وارده به ملت ایران در این سالها را نیز جبران کند، بدون شک تا زمانی که اروپا تعهدات خود را اجرایی نکند هر نوع مذاکره و گفت و شنود هیچ جایگاهی ندارد و مجلس هم چنین اجازه ای را نخواهد داد که خلاف منافع ملی عمل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار